Caracas - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Kim Voermans - WaarBenJij.nu Caracas - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Kim Voermans - WaarBenJij.nu

Caracas

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

11 November 2012 | Venezuela, Caracas

Aangekomen in een warm, benauwd en overvol Caracas. Er wonen hier 6 tot 7 miljoen mensen, maar niemand weet exact hoeveel omdat niet iedereen geregistreerd staat.

De vlucht ernaartoe was zonder veel complicaties. Ik ontmoette op Schiphol Brenda al, een midden-dertiger als ik, die net als ik alleen op reis is. We zijn de verdere reis met elkaar opgetrokken en op de vlucht van Madrid naar Caracas hebben we de man naast mij vriendelijk verzocht te ruilen met Brenda's plaats zodat we samen konden zitten. Dat was maar goed ook, want met Iberia ga je terug in de tijd. Er hangen de standaard schermpjes, maar minder dan normaal, laat zeggen 1 per 10 stoelen en eigen schermpjes waren niet te huur. Dan maar slapen, goed plan!

Op de luchthaven ontmoetten we de rest van de groep. Er zit nog een alleenreizende vrouw bij, Miranda, ook van mijn leeftijd, met wie ik de eerste nacht een ksmer deelde. Ook een gezellige meid, met z'n drieën komt het wel goed!
In het busje viel Lia, onze reisbegeleidster, al meteen met de deur in huis. Alsjeblieft, iedereen een gratis fles rum en je kunt bij mijn vriend hier tegen de zwarte markt prijs je geld wisselen! Dit gaat lekker! Lia woont al 19 jaar in Venezuela en ik denk dat we een goeie aan haar hebben.

Ik had al meteen een uitdaging voor haar. Mijn sleutels van de slotjes op de bagage ben ik kwijt geraakt en of ze wist of het hotel dit open kon breken? Ik had al in de Lonely Planet gelezen dat Sabana Grande tegenwoordig vol zat met criminaliteit en prostitutie, dus een inbreker was wel te vinden.
Dat viel allemaal wel mee. Het is hier gewoon erg gezellig, niks aan de hand en de receptionist had normaal moeite met het slot, maar wel open!
Vieze fles wijn gekocht om eerste avond te vieren en vroeg naar bed.

  • 11 November 2012 - 16:43

    Hanne Lies:

    Fijn te horen dat je veilig bent geland!!!!! Had die fles rum maar genomen ipv. de wijn ;)!!!!
    Hopelijk heb je wel lekker geslapen! Voor jou zodadelijk lekker lunchen, wij gaan alweer richting avondeten! Geniet en blijf schrijven!!!!!!!!!!!!

  • 11 November 2012 - 20:18

    Imke:

    Ha lieverd, leuk zo even verslagje lezen. Doe je wel een beetje voorzichtig.. Vieze wijn gekocht: doe je dat altijd ofzo? Heb je sangria nodig om hem te verdunnen?
    X Imke

  • 11 November 2012 - 21:56

    Ikke!!:

    Ha schwess! Sleutels kwijt, klinkt wel alsof je op reis bent ja :) Wedden dat je ze nog vindt deze vakantie ??? ;-)
    (alsof wij daarin trappen "dat viel allemaal wel mee. het is hier gewoon gezellig" jaja, je zit in een ongelooflijk zwaar crimineel gat, maar mama gelooft vast dat het allemaal wel mee valt !! haha !)

    Veel plezier, geniet ervan, ennuh; niet elke avond zat he, anders zie je niets van het land !!! :)
    Geniet ervan, maak veel foto's!!!
    xxx mij


  • 12 November 2012 - 00:10

    Hanne Lies:

    Was aan het lezen, kwam deze twee uitspraken tegen en moest aan jou denken:

    Je ontdekt geen nieuwe landen zonder te aanvaarden dat je de kust lange tijd uit het oog verliest. André Gide.

    De wereld is rond en wat het einde lijkt, kan evengoed het begin zijn.

    Doe er iets leuks mee.....
    Liefs Hanne Lies

  • 12 November 2012 - 11:44

    Elmama:

    Fijn dat je er meteen 2 reismaatjes bij hebt waarmee het klikt. Had je de heilige Antonius niet gevraagd de sleuteltjes te vinden voor je??? Gelukkig nis het opgelost, dan maar hangslotjes kopen. Veel plezier. XXXX

  • 14 November 2012 - 12:16

    Collegaatje:

    Hey Kim, dacht zal eens even kijken of ik je kan vinden, en tadaa, het is gelukt !!
    Fijn dat je veilig aangekomen bent en dat het klikt met je reisgenoten. Maar ik had natuurlijk niet anders verwacht ;)
    Heel veel plezier daar, kijk uit maar vooral geniet ervan !!
    Groetjes
    Patricia

  • 14 November 2012 - 22:31

    Kim:

    Hoi, om even terug te komen op wat opmerkingen, nee, sleutels niet gevonden, nieuw slot gekocht (dus sleutels vind ik vanavond). We zaten op een terras waar geen wijn werd gedronken alleen bier (wisten wij veel) dus wij kregen rosé uit de kelder van 2 jaar over de datum... Nee, Cabana Grande was echt niet crimineel (alleen na 10 uur 's avonds).
    Nu zit ik in Merida in de Andes, daarover later meer. Batterij van telefoon staat op rood!

  • 14 November 2012 - 22:31

    Kim:

    Hoi, om even terug te komen op wat opmerkingen, nee, sleutels niet gevonden, nieuw slot gekocht (dus sleutels vind ik vanavond). We zaten op een terras waar geen wijn werd gedronken alleen bier (wisten wij veel) dus wij kregen rosé uit de kelder van 2 jaar over de datum... Nee, Cabana Grande was echt niet crimineel (alleen na 10 uur 's avonds).
    Nu zit ik in Merida in de Andes, daarover later meer. Batterij van telefoon staat op rood!

  • 15 November 2012 - 04:41

    BC:

    Hey, Klinkt wel goed daar, succes met je slechte rosé en vergeet niet die fles rum burgemeester te maken ;)
    Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Ik reis erg graag, ik kom graag op afgelegen plekken en ontdek graag nieuwe dingen. Hierdoor ben ik de natuur gaan waarderen en ben ik vrijwilliger bij het WNF geworden. Ik wil op die manier bijdragen aan het behoud van de natuur. Door te bloggen over mijn reizen wil ik het verre buitenland dichterbij halen.

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1208
Totaal aantal bezoekers 148279

Voorgaande reizen:

10 November 2012 - 03 December 2012

Venezuela

Landen bezocht: