Llanos - Wildlife! - Reisverslag uit Bruzual, Venezuela van Kim Voermans - WaarBenJij.nu Llanos - Wildlife! - Reisverslag uit Bruzual, Venezuela van Kim Voermans - WaarBenJij.nu

Llanos - Wildlife!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 November 2012 | Venezuela, Bruzual

Nou hèhè, eindelijk dan toch het gedeelte van Venezuela gevonden waar er wildlife zit en niet zomaar wildlife, maar datgene waar ik voor gekomen ben, de Capibara en de Rivierdolfijn! De Capibara is een soort grote cavia die ook in het water leeft, hele grote knaagdieren die alleen in zuidelijk amerika voorkomen. De rivierdolfijn is bijna met uitsterven bedreigd en wordt nog maar weinig waargenomen. Wij hadden het geluk dat ze geïnteresseerd waren in het vissen op de piranha's, dus ze kwamen een kijkje nemen en bleven ook nog een hele tijd bij ons hangen. Ik heb veel meer foto's kunnen nemen dan ik ooit had verwacht!

Maar niet alleen deze dieren hebben we gezien, ook brulapen, telloze ibissen, waaronder ook de rode en de zwarte, vele roofvogels, ongelofelijk veel ijsvogeltjes, roze lepelaars, ooievaars, kaaimannen en schildpadden. Dit is waarvoor ik naar Venezuela ben gegaan...

  • 23 November 2012 - 09:45

    Hanne Lies:

    Wow, wat mooi dat je al deze dieren in het echt hebt gezien!!!!!!!!!! Het lijkt wel National Geographic!!!!!

  • 23 November 2012 - 10:40

    Frans Onderwater:

    Muy Bueno, Kim

  • 23 November 2012 - 12:18

    Ikke!!:

    Mooie foto's! Heb je nog piranha's gevangen ook?
    Veel plezier nog!! xxx

  • 23 November 2012 - 20:10

    Mam:

    Mooie foto's. Eindelijk, kun je fotoreeks thuis aan de wanden weer aanvullen. Prachtig.
    xx mam

  • 24 November 2012 - 11:38

    Maurice:

    Heb je een lekker recept voor piranha's?

  • 30 November 2012 - 19:19

    Patricia:

    Hey Kim, gaaf joh, dat je de wildlife nu hebt mogen bewonderen ! Geniet ervan.
    Groetjes van de portiers ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Ik reis erg graag, ik kom graag op afgelegen plekken en ontdek graag nieuwe dingen. Hierdoor ben ik de natuur gaan waarderen en ben ik vrijwilliger bij het WNF geworden. Ik wil op die manier bijdragen aan het behoud van de natuur. Door te bloggen over mijn reizen wil ik het verre buitenland dichterbij halen.

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1074
Totaal aantal bezoekers 148191

Voorgaande reizen:

10 November 2012 - 03 December 2012

Venezuela

Landen bezocht: