Mochima - Reisverslag uit Mochima, Venezuela van Kim Voermans - WaarBenJij.nu Mochima - Reisverslag uit Mochima, Venezuela van Kim Voermans - WaarBenJij.nu

Mochima

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 December 2012 | Venezuela, Mochima

Onze reis eindigt in het badplaatsje Mochima aan de Caribische kust. Hier kunnen we bijkomen van al het wandelen, varen, korte nachten, indrukken en avonturen. Maar ook hier kwamen we niet helemaal aan rust toe.
Wel 's middags lekker bijkomen op het strand waar je alleen met een boot kon komen. Lekker gegeten en fijn gezwommen in het heldere blauwe water. Maar de eerste avond hadden we een BBQ op een privéstrand en als er goede opzwepende muziek wordt gedraaid en je trekt de mannen en vrouwen van de organisatie erbij, dan gaat het los! Heerlijk gegeten en gedanst totdat de boot weer terugvoer. Weer veel te vroeg natuurlijk en nog helemaal geen zin om naar bed te gaan. Op de parkeerplaats van de haven zaten wat locals wat te drinken met muziek er bij en we waren nog in een dansstemming, dus we dansten lekker op de muziek mee. Natuurlijk werden we gevraagd om er bij te komen zitten en zo werd het weer erg gezellig en toch nog laat.

Niet uit kunnen slapen (ach ja, wanneer wel), want nu gingen we er weer met de boot op uit om dolfijnen te spotten en te snorkelen.
De lucht was donker en bedreigend en er was al een boot toeristen teruggekomen die niets gezien hadden. Ik had er dus een hard hoofd in toen we de baai invoeren. We kunnen niet alles hebben, we hebben al zo'n geluk gehad met alles wat we hebben gezien! Maar opeens kwam de eerste kreet, dolfijn!! En ik geef het toe, ik heb ze al heel vaak gezien, maar wat blijft dat toch mooi om te zien! Zulke elegante dieren die zo soepel door het water glijden, onder de boot door, voor de boot uit, spelend, uitdagend, lekker hun eigen gangetje gaand. Zo mooi!

Daarna voor de kust gesnorkeld. Mooie onderwaterwereld, maar dit heb ik toch wel mooier gezien. Wel een steenvis gezien, dat was nieuw voor me! Gelukkig lag die diep genoeg om hem niet te kunnen raken. Daarbij dreven we allemaal op zwemvesten om zo hoog mogelijk op het water te liggen en het koraal te kunnen vermijden. Heel makkelijk iets fouts raken was dus erg moeilijk.

's Avonds zaten we met een aantal mensen nog wat na te genieten op de parkeerplaats van de haven (waar het de vorige avond ook zo gezellig was) toen een hele dikke auto aan kwam rijden. De achterklep ging open hele dikke boxen kwamen tevoorschijn. Op datzelfde moment kwamen uit alle straten mensen toestromen met koelboxen met drank en stoelen en toen de muziek aanging was het feest meteen begonnen! Wij werden door de locals te dansen gevraagd (je danst daar eigenlijk niet in je eentje, bijna altijd met een partner) en we hebben ons niet laten kennen hoor! We stonden net zo hard mee te dansen als hen, totdat we er bijna bij neervielen.
Om 0.00 ging de muziek helaas alweer uit en was het feest ook gelijk afgelopen. Heel jammer, maar ik was toch ook wel wat afgepeigerd, dus dat kwam niet heel slecht uit. Dolgelukkig naar bed gegaan en nu wel uit kunnen slapen (jawel, tot 8.00!)

Vanaf Mochima was het nog 7 uur naar Caracas, waarvandaan we 's avonds zouden vliegen. 2 Lange reisdagen dus, maar een geweldige vakantie gehad, ik had het voor geen goud willen missen!!

  • 04 December 2012 - 21:16

    Hanne Lies:

    Swingen kunnen ze wel!!!! Mooi!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Ik reis erg graag, ik kom graag op afgelegen plekken en ontdek graag nieuwe dingen. Hierdoor ben ik de natuur gaan waarderen en ben ik vrijwilliger bij het WNF geworden. Ik wil op die manier bijdragen aan het behoud van de natuur. Door te bloggen over mijn reizen wil ik het verre buitenland dichterbij halen.

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 18867
Totaal aantal bezoekers 148194

Voorgaande reizen:

10 November 2012 - 03 December 2012

Venezuela

Landen bezocht: