Henri Pittier NP - Reisverslag uit Puerto Colombia, Venezuela van Kim Voermans - WaarBenJij.nu Henri Pittier NP - Reisverslag uit Puerto Colombia, Venezuela van Kim Voermans - WaarBenJij.nu

Henri Pittier NP

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

11 November 2012 | Venezuela, Puerto Colombia

Het heeft even op zich laten wachten, maar ik heb weer internet gevonden.
Er is ondertussen heel wat gebeurd, dus ik heb wat in te halen!

Na Caracas zijn we naar Henri Pittier National Park gegaan. Om daar te komen moesten we 3 uur over steile bergweggetjes door de jungle. De chauffeur continu luidtoeterend omdat er steeds tegenliggers kwamen. Dit waren voornamelijk toeristen die ´even´ een dagje naar het strand waren geweest. Zij werden vervoerd in gigantische bussen die de bochten niet konden halen en dus steeds moesten steken.
Vanaf Puerto Colombia gingen we met een boot naar Chauo, waar cacaobonen verbouwd werden. Dit deden zij door de palmbomen tussen de bestaande bomen te planten, waardoor niet alleen de natuur goed behouden werd, maar de planten de juiste schaduw kregen en zij perfecte bonen konden kweken.

Ook een wandeltocht door het park gemaakt. Dit duurde 2 uur bergopwaarts en 2 uur hetzelfde pad terug. Hier helaas weinig wildlife gezien. Wel mooie vlinders waaronder de Morpho, een prachtig, mooie, grote, blauwe vlinder, maar onmogelijk op de foto te krijgen. Nog wat kikkers en een gigantische waterspin, maar dat was het eigenlijk wel.
Qua wildlife nog weinig spectaculairs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Ik reis erg graag, ik kom graag op afgelegen plekken en ontdek graag nieuwe dingen. Hierdoor ben ik de natuur gaan waarderen en ben ik vrijwilliger bij het WNF geworden. Ik wil op die manier bijdragen aan het behoud van de natuur. Door te bloggen over mijn reizen wil ik het verre buitenland dichterbij halen.

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1420
Totaal aantal bezoekers 148247

Voorgaande reizen:

10 November 2012 - 03 December 2012

Venezuela

Landen bezocht: