Merida - Reisverslag uit Mérida, Venezuela van Kim Voermans - WaarBenJij.nu Merida - Reisverslag uit Mérida, Venezuela van Kim Voermans - WaarBenJij.nu

Merida

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 November 2012 | Venezuela, Mérida

Vanuit Maracay, bij HP NP, hebben we de nachtbus naar Merida genomen. Deze reis duurde ruim 14 uur en om 21.00 gingen de lichten al uit! Niet eens een film... dan duurt zo´n reis echt heeeel lang...
Merida is een studentenstad met zo´n 300.000 inwoners. Niet heel veel te beleven, maar wel midden in de Andes!
In Merida ´s avonds lekker uit eten geweest in een restaurantje dat een Abdij voor moet stellen. De obers lopen er in Monikkenkledij rond, maar je kunt er gelukkig gewoon alles krijgen. Alleen staart Jezus je vanaf elke muur aan! Vandaaruit in zo´n hoosbui terecht gekomen dat je met surfplanken de straten af kon en we tot op onze onderbroeken nat waren... Ach ja, hoort er bij!
De volgende dag met jeeps de Andes in gereden naar 2750 meter hoogte. Deze wegen waren maar 1 wagen breed en af en toe keek je vele honderden meters de afgronden in (zonder bescherming). Ook waren er stukken weg weggeslagen die dan weer met autobanden en zand gerepareerd waren. Ik moet zeggen, ik vond het erg spannend, maar als je zag dat je in vrij grote dorpjes uitkwam waar iedereen over dezelfde weg moest, dan snap je wel dat de chauffeurs erg goed weten hoe ze er moeten rijden.

2 uur voor we er waren zijn we uitgestapt en zijn we lopend naar ons einddoel gegaan. Dit was erg zwaar, want we waren op grote hoogte, hadden net geluncht en het was bloedheet! Hijgend, zwetend en met hartkloppingen kwam ik boven, maar gelukkig stond er een koud biertje klaar...
De volgende dag zijn we met ezeltjes nog hoger geklommen. Dit was omhoog erg hilarisch omdat ze niet te sturen waren en ze allemaal voorop wilden lopen. We werden dus steeds door koppige ezeltjes de bosjes ingestuurd en benen kwamen regelmatig klem te zitten. De weg naar beneden was helaas minder hilarisch. Doordat je steeds voor in het zadel kwam te zitten werd de rit erg pijnlijk, zeker voor de heren in het gezelschap! Om onze aandacht maar wat af te leiden gingen we gieren tellen en verschillende soorten vlinders opzoeken. Met afstappen toch wel even krom gelopen!

Vandaag 17-11 weer een stuk door de Andes teruggelopen, nu bergafwaarts gelukkig, waarna onze jeeps ons langs de weg oppikten. Weer die verschrikkelijke route langs de ravijnen naar beneden.
Wildlife: gieren, kolibri´s, en een slangetje (dood helaas).

Vanmiddag ga ik parapenten en morgen abseilen langs watervallen! Ik heb er zin in!

• 17 November 2012 - 20:34

Frans Onderwater:

Heel goed Kim, parapenten is een onvergetelijke ervaring evensals abseilen en raften, goed voor de adrenaline .
    Is de Rum al op ????

• 17 November 2012 - 23:39

Hanne Lies:

Klinkt mooi en actief! Ben benieuwd naar de foto's!!!!!! Parapenten... klinkt geweldig!!!!!! Geniet ervan!!!! Bier+rum= brummmmmmmmmmmmmm ;)

• 18 November 2012 - 11:03

Ikke!!:

Parapenten jeej; abseilen ; IEK....
    Parapenten heb je al ooit gedaan dus dat moet een piece of cake worden :) Heeeeeel veel pleizer en zorg in beide gevallen dat je heel beneden komt!!! Xxxxxxxxx mij

• 18 November 2012 - 11:32

Elmama:

Wow, je weet het wel weer uit te zoeken, 14 uur in een bus, rijden langs enge ravijnen, en rijden op een EZEL, zitten er ook ezels in jullie gezelschap?? Klimmen naar je einddoel en stortbuien, gezellig! Maar wel avontuurlijk, en dat wilde je. Het brengt je als gezelschap ook wel dichter bij elkaar als je dit allemaal gaat doen. Geniet van je verdere reis en houd ons op de hoogte van je avonturen. XXXX mam en pap